تعطیلی ، تفریح شماره سیرجان مسابقه

تعطیلی ، تفریح: شماره سیرجان مسابقه اطلاعیه برگزاری اطلاعات مسابقات تنیس خاکی بخش آقایان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می‌گویند؟

قرار است لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی در مجلس مطرح شود؛ مخالفان آن را باعث بروز پرسشها امنیتی می‌دانند و موافقان، آن را لایحه‌ای جهت حمای

موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می‌گویند؟

موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می گویند؟

عبارات مهم : خارجی

قرار است لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی در مجلس مطرح شود؛ مخالفان آن را باعث بروز پرسشها امنیتی می دانند و موافقان، آن را لایحه ای جهت حمایت از افراد حاصل از ازدواج های قانونی می دانند.

یکی از چالش های موجود در کشور، بلاتکلیفی کودکان مادر ایرانی و پدر خارجی است که در کشور عزیزمان ایران به دنیا آمده اند. اکنون تعداد کودکانی با این مشخصات در کشور عزیزمان ایران کم نیستند و این افراد در بسیاری از حوزه ها مثل تحصیل، بیمه و اشتغال با مسئله روبرو هستند.

موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می‌گویند؟

روز گذشته، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در توییتر خود نوشت، بعد از مدت ها در جلسه امشب دولت تصویب شد: زنان ایرانی دارای همسر خارجی می توانند جهت فرزندان زیر هیجده سال خود تقاضای تابعیت ایرانی کنند.

حال باید منتظر بود و دید دولت چه زمانی این لایحه را به مجلس خواهد فرستاد و نمایندگان با آن موافقت خواهند کرد یا خیر؟ از طرفی عده ای می گویند اگر این لایحه مطرح شود با مخالفت های احتمالی بعضی مراجع تقلید و شورای نگهبان مواجه خواهد شد. به همین جهت با چندینه تن از نمایندگان مجلس دهم به گفت وگو نشستیم تا از نقطه نظرات آن ها باخبر شویم.

قرار است لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی در مجلس مطرح شود؛ مخالفان آن را باعث بروز پرسشها امنیتی می‌دانند و موافقان، آن را لایحه‌ای جهت حمای

بنیادی: لایحه تابعیت در مجلس تصویب می شود

بهروز بنیادی نماینده کاشمر در خصوص این لایحه و اینکه بعضی به آن ایرادات فقهی می گیرند و اینکه آیا دولت در این رابطه با نمایندگان مجلس، مراجع تقلید و اعضای شورای نگهبان تعاملاتی داشته یا خیر، به رویداد۲۴ گفته است: این عنوان هر لحظه جزو پرسشها مطرح در کشور بوده و ما خانواده های زیادی را مخصوصاً در استان هایی که مهاجران افغانی هستند مثل کرمان و خراسان رضوی داریم که آمدند و با زن ایرانی ازدواج کردند. این عنوان در کمیسیون اجتماعی هم مطرح شد و همکاران ما در آنجا بررسی هایی را انجام دادند که حال با لایحه ای که احتمالاً تا چندی دیگر از سوی دولت به مجلس ارائه خواهد شد نشان از آن دارد که هماهنگی هایی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته هست. قطعاً هر لایحه ای که مطرح می شود راجع به آن مذاکرات و مشاوراتی صورت می گیرد که نگرانی افراد مسئول برطرف شود که بی شک در این خصوص هم این اتفاق افتاده است.

بنیادی یادآور شد: اعطای این تابعیت می تواند گره خیلی از پرسشها را باز کند لیکن این فرزندانی که به دنیا می آیند در بخش آموزش، بیمه، یارانه و… نیاز به حمایت دارند. متاسفانه بعضی از این فرزندان سرپرست ندارند و مادران آن ها زحمت اداره این فرزندان را می کشند. این لایحه را مثبت می بینم و امیدوارم که مجلس هم همکاری خوبی با این عنوان داشته باشد و بعید می دانم جهت تصویب این لایحه خیلی مسئله خاصی داشته باشیم.

موسوی لارگانی: حقوق فرزندان حاصل از ازدواج قانونی باید رعایت شود

موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می‌گویند؟

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رویداد۲۴ گفته است: به نظر من هنگامی که یک ازدواج شرعی و قانونی صورت می گیرد باید به حیات و حقوق فرزندان حاصل از آن ازدواج بها داده شود. به طور مثال این فرزندان باید بتوانند راحت در کشور تحصیل داشته باشند و زمینه بهره مندی از این امکان نیازمند صدور شناسنامه جهت آنهاست. حتی این افراد در رفتن به مسافرت و اقامت هم مسئله دارند که باید کمک کنیم تا این چالش ها حل شوند. من این لایحه را خوب و بجا می دانم و تصور می کنم مراجع تقلید و شورای نگهبان هم مسئله خاصی با آن نداشته باشند.

پورمختار: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی از بدو تولد ایراد دارد

محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در خصوص لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی که تا چندی دیگر به وسیله دولت به مجلس ارائه خواهد شد به رویداد۲۴ گفته است: طرحی مشابه این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح است که تاکنون با آن مخالفت شده است هست. فرزندی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارد و در کشور عزیزمان ایران متولد شده است می تواند بعد از ۱۹ سالگی درخواست تابعیت کند، یعنی باید درک و فهم فرد کامل شود که بتواند جهت خود تصمیم بگیرد. حال عده ای در تلاشند که قانونی را وضع کنند که فرزند از بدو تولد بتواند تابعیت ایرانی بگیرد. من با این لایحه مخالفم و ایرادات زیادی به آن وارد است.

قرار است لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی در مجلس مطرح شود؛ مخالفان آن را باعث بروز پرسشها امنیتی می‌دانند و موافقان، آن را لایحه‌ای جهت حمای

نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: اکنون در کشور عزیزمان ایران به این افراد هم خدمات داده می شود و اعتقاد دارم باید به آن ها اقامت داد و نه تابعیت. تابعیت هم در وقت خودش قابل انجام هست، ولی با اعطای تابعیت از بدو تولد مخالفم، لیکن پرسشها امنیتی متوجه این عنوان هست. از طرفی اگر به فرزندی در بدو تولد، تابعیت ایرانی دهند و آن وقت او بزرگ شد و تصمیم گرفت ترک تابعیت کند، تبعات زیادی جهت کشور خواهد داشت.

تاج الدین: مخالفان، اعطای تابعیت را امنیتی می دانند

موافقان و مخالفان اعطای تابعیت به فرزندان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی چه می‌گویند؟

ناهید تاج الدین نماینده اصفهان در خصوص لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی به رویداد۲۴ گفته روی این عنوان تاکنون خیلی کنکاش شده است و حتی ما در فراکسیون زنان مجلس هم خیلی روی این مسئله کار کردیم. آقای شیران، نماینده مشهد هم خیلی پیگیر این عنوان بودند و تلاش های خوبی را هم جهت تحقق این امر انجام دادند. در حال حاضر کودکان زیادی با این مشخصه در کشور عزیزمان ایران در حال زندگی هستند که خیلی از آن ها همین کودکان کار هستند.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: هنگامی که توئیت زن ابتکار را دیدم، خیلی خوشحال شدم که این عنوان در قالب لایحه به مجلس بیاید. حالا که قرار است این لایحه به مجلس بیاید کار جهت نمایندگان راحت تر هست، لیکن بار مالی از طرف مجلس به دولت تحمیل نمی شود.

تاج الدین گفته بعضی دوستان مباحث امنیتی را متوجه این مسئله می دانند، ولی من فکر می کنم حضور پررنگ این کودکان بدون هویت، خطرات بیشتری را جهت جامعه دارد که امیدوارم این لایحه سریعتر به مجلس بیاید تا وظیفه این عنوان هرچه سریع تر روشن شود.

رویداد 24

واژه های کلیدی: خارجی | ایرانی | فرزندان | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه